Učební pomůcky v odborném technickém vzdělávání v kontextu 4. průmyslové revoluce
Teaching Aids in Technical Education in the Context of the Fourth Industrial Revolution
Abstract
Příspěvek je zaměřen na téma učebních pomůcek v odborném technickém vzdělávání. V době čtvrté průmyslové revoluce se rychle mění požadavky na technologii výuky odborných technických předmětů na středních školách v oblasti učebních pomůcek. Příspěvek si klade za cíl popsat specifika učebních pomůcek v odborném technickém vzdělávání v podmínkách čtvrté průmyslové revoluce. Dále potom shrnout hlavní výzkumná zjištění v oblasti výzkumu učebních pomůcek ve vybraných oborech odborného technického vzdělávání na středních školách v České republice.Ke zpracování výsledků byly využity metody analýzy nejnovějších dostupných informačních pramenů k řešené problematice s následnou syntézou a kritickým vyhodnocením autora. Dále potom polostrukturovaný rozhovor zaměřený na učební pomůcky v oblasti výuky strojírenských a elektro-technických odborných předmětů na středních školách. The contribution is focused on the topic of teaching aids in vocational technical education. In the era of the fourth industrial revolution, the requirements for the technology of teaching vocational technical subjects in secondary schools in the field of teaching aids are changing rapidly. The contribution aims to describe the specifics of teaching aids in vocational technical education in the conditions of the fourth industrial revolution. Next, summarize the main research findings in the field of research on teaching aids in selected fields of vocational technical education at secondary schools in the Czech Republic. To process the results, methods of analysis of the latest available information sources were used for the problem being addressed, followed by a synthesis and critical evaluation of the author (synthesis of research). Next, a semi-structured interview focused on teaching aids in the field of teaching engineering and electrical technical subjects at secondary schools.
Collections
Citace
Pecina, Pavel; .Tyto citace vytvořil software a mohou obsahovat chyby. Uvedená citace není v souladu s normou ČSN ISO 690:2011.
Financování
-Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Porovnání pohledu asistentů pedagoga a školních poradenských zařízení na individualizaci výuky u žáků s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity (ADHD)
Ryšková, Petra; Pírko, Martin (Mendelova univerzita v Brně, 2023)Příspěvek popisuje kvalitativní výzkumnou sondu týkající se individualizace výuky z pohledu asi-stentů pedagoga v porovnání s doporučením školských poradenských zařízení u žáků s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity ... -
Průběh školního roku na českých obecných menšinových školách v meziválečném Československu pohledem dějin každodennosti
Šimáně, Michal (Masarykova univerzita, 2019)Tématem studie je problematika českého menšinového školství v meziválečném Československu. Konkrétním cílem textu je popsat a interpretovat významné události a jevy, které doprovázely školní život na českých obecných ... -
Výuková opora pro předmět Databázové systémy zpracovaná metodou microlearning
Turčínek, Pavel; Klimeš, Cyril; Farana, Radim (Mendelova univerzita v Brně, 2022)Příspěvek prezentuje základní principy tvorby učebních textů vytvořených metodou microlearning, která je uzpůsobena současným elektronickým zařízením a osobním komunikátorům. Příklady různých typů mikroúloh, kterých jsou ...



