Zobrazit minimální záznam

Harvesting and forwarding of trees with harvestor technology on railway protection zone lines

dc.contributor.authorUlrich, Radomír
dc.contributor.authorNeruda, Jindřich
dc.contributor.authorNevrkla, Pavel
dc.contributor.authorFlora, Martin
dc.date.accessioned2021-06-12T00:02:16Z
dc.date.available2021-06-12T00:02:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier43919873
dc.identifier.isbn978-80-7509-739-2
dc.identifier.isbn978-80-7509-740-8
dc.identifier.urihttps://repozitar.mendelu.cz/xmlui/handle/20.500.12698/1270
dc.description.abstractPředmětem monografie je technologický postup údržby dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železničních dopravních cest a následný transport a úprava vytěžené dendromasy. Těžba dříví je dosud řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích pracovníci užívají poutací arboristické systémy. Je vyřešena nová technologie těžby náletových dřevin harvestorem umístěným na plošinovém železničním vozu, kterým je po železnici dopraven na pracoviště. Detailní postavení harvestoru ke kácenému stromu zajišťuje jeho pojezd po plošině železničního vozu. Soustřeďování a odvoz vytěžené dendromasy na úložné skládky pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden železniční vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulického jeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Po naplnění ložných prostor souprava odjíždí na železniční stanici, kde je dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Navrženým technologickým postupem je zkrácena doba uzavírky tratí, zvýšena bezpečnost pracovníků v těžbě náletových dřevin, požadováno vybavení pracovníků kvalifikačními osvědčeními pro dané práce. Dříví vytěžené z nárostů je zpeněženo se současným úklidem pracovišť a je zajištěna ekologická čistota prací.cz
dc.description.abstractThe monograph subject consists in the technological procedure of care of tree stands in protected zones along railway lines and the subsequent transport and adjustment of felled dendromass. So far, felling is carried out on the basis of portable power saws. On steep slopes, workers use arboristic equipment systems. A new technology has been worked out of self-seeding trees using a harvester placed on a plateau wagon, which is transported to a workplace by railway. The detailed position of the harvester to a felled tree is provided by its movement on the wagon plateau. Skidding and hauling the exploited dendromass to landings is carried out by means of a forwarder placed and stabilized on a plateau wagon creating the part of a special unit where another wagon with side boards was included. The felled dendromas s is collected by a grab of the forwarder hydraulic crane and placed on its loading space and into the stowage space of the unit neighbouring wagon. After filling the loading capacity the unit leaves for a railway station where the dedromass is disintegrated by a chipping machine and placed into the loading space of a logging truck-and-trailer unit. Final products of the technological procedure are fuel chips and in some cases also saw, aggregate and pulp logs. Through the proposed technological procedure, the time of the line closure is shortened, the safety of workers felling self-seeding trees is increased and the equipment of fellers by qualification certificates for given operations is required. Wood obtained from advance growth is realized together with cleaning the workplaces and the environmentally friendly operations are provided.en
dc.format.extent98
dc.publisherMendelova univerzita v Brně
dc.relation.urihttps://katalog.mendelu.cz/media-viewer?rootDirectory=607965&origin=https%3A%2F%2Fkatalog.mendelu.cz%2Fdocuments%2F251626
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectochranná pásma železniccz
dc.subjectnáletové dřevinycz
dc.subjecttěžba na svazíchcz
dc.subjectmotomanuální technologiecz
dc.subjectharvestorové technologiecz
dc.subjectmotorová pilacz
dc.subjectharvestor na plošinovém vozecz
dc.subjectforwarder na železničním vozecz
dc.subjectúložiště dendromasycz
dc.subjectštěpkování dendromasycz
dc.subjectodvoz dendromasycz
dc.subjectrailway protection zonesen
dc.subjectovergrowth treesen
dc.subjectmining on slopesen
dc.subjectmotomanual technologiesen
dc.subjectharvester technologiesen
dc.subjectchainsawen
dc.subjectharvester on platform trucken
dc.subjectforwarder on a railway caren
dc.subjectdendromas storageen
dc.subjectchipping of dendromasen
dc.subjectdendromas removalen
dc.titleTěžba a vyvážení dřevin na ochranných pásmech železničních tratí harvestorovou technologiícz
dc.titleHarvesting and forwarding of trees with harvestor technology on railway protection zone linesen
dc.typeB_KNIHA - CELEK
dc.date.updated2021-06-12T00:02:16Z
dc.description.versionPublished Version
local.identifier.obd43919873
local.editionNeuveden
dc.project.IDTH03010007
dc.project.IDPrototyp harvestoru s multifunkčním pojezdem a hybridním pohonem
dc.identifier.orcidUlrich, Radomír 0000-0002-5158-9586
dc.identifier.orcidNeruda, Jindřich 0000-0002-5732-4319
local.contributor.affiliationLDF


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

CC BY-NC-ND 4.0
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je CC BY-NC-ND 4.0