Zobrazit minimální záznam

Comparing the Perspectives of Teaching Assistants and School Counselling Centres on the Individualisation of Teaching for Pupils Diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)

dc.contributor.authorRyšková, Petra
dc.contributor.authorPírko, Martin
dc.date.accessioned2025-10-24T02:03:07Z
dc.date.available2025-10-24T02:03:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-80-7509-922-8
dc.identifier.urihttps://repozitar.mendelu.cz/xmlui/handle/20.500.12698/2124
dc.description.abstractPříspěvek popisuje kvalitativní výzkumnou sondu týkající se individualizace výuky z pohledu asi-stentů pedagoga v porovnání s doporučením školských poradenských zařízení u žáků s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity (ADHD). Cílem výzkumu bylo popsat metody individualizace, případně shody a rozdíly mezi doporučeními z školských poradenských zařízení a reálně aplikovanými metodami individualizace z pohledu asistentů pedagoga (tak jak ji popisují v zápiscích v třídních knihách). Z výzkumného šetření, uskutečněného metodou tematické analýzy, vyplývá, že jak asistenti pedagoga, tak školní poradenská zařízení kladou důraz na metody pro udržení pozornosti žáka při samostatné práci. Oproti tomu doporučení školských pedagogických zařízení se často zaměřovala na navýšení časové dotace, zvýšenou zpětnou vazbu a práci s pomůckami, kdy však tyto oblasti z pohledu asistentů pedagoga nebyly příliš využívány.cz
dc.description.abstractThe paper describes a qualitative research probe concerning the individualization of teaching from the perspective of teaching assistants in comparison with the recommendations of school counselling centres for pupils with a diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). The aim of the research was to describe the methods of individualization, and the possible correspondences and differences between the recommendations of school counselling centres and the actually applied methods of individualization from the perspective of teaching assistants (as they describe it in their class register notes). The research investigation, carried out using the thematic analysis method, shows that both teaching assistants and school counselling centres emphasise methods for maintaining pupils' attention when working independently. In contrast, the recommendations of the school counselling centres often focused on increased time allocation, increased feedback and working with materials, but these areas were not much used from the point of view of the teaching assistants.en
dc.format187-194
dc.publisherMendelova univerzita v Brně
dc.relation.ispartofSborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022
dc.relation.urihttps://doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0187
dc.relation.urihttps://doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectasistent pedagogacz
dc.subjectškolské poradenské zařízenícz
dc.subjectporucha pozornosti a hyperaktivitycz
dc.subjectindividualizace výukycz
dc.subjectpodpůrná opatřenícz
dc.subjectspeciálně vzdělávací potřebycz
dc.subjectteaching assistanten
dc.subjectschool counselling centreen
dc.subjectattention deficit hyperactivity disorderen
dc.subjectindividualisation of teachingen
dc.subjectsupport measuresen
dc.subjectspecial educational needsen
dc.titlePorovnání pohledu asistentů pedagoga a školních poradenských zařízení na individualizaci výuky u žáků s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity (ADHD)cz
dc.titleComparing the Perspectives of Teaching Assistants and School Counselling Centres on the Individualisation of Teaching for Pupils Diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)en
dc.typeD_Stať ve sborníku
dc.date.updated2025-10-24T02:03:07Z
dc.description.versionPublished Version
local.identifier.doi10.11118/978-80-7509-922-8-0187
local.meeting.enddate07.09.2022
local.meeting.locationBrno
local.meeting.nameMezinárodní vědecká konference ICOLLE 2022
local.meeting.startdate07.09.2022
local.identifier.obd43924963
dc.identifier.orcidPírko, Martin 0000-0001-6276-6763
local.contributor.affiliationICV
dc.rights.accessOA


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

CC BY-NC-ND 4.0
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je CC BY-NC-ND 4.0