Výuková opora pro předmět Databázové systémy zpracovaná metodou microlearning
Teaching text for the subject database systems processed by microlearning method
Zobrazit/ otevřít
D_Stať ve sborníku
Datum
2022Autor
Turčínek, Pavel
Klimeš, Cyril
Farana, Radim
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Příspěvek prezentuje základní principy tvorby učebních textů vytvořených metodou microlearning, která je uzpůsobena současným elektronickým zařízením a osobním komunikátorům. Příklady různých typů mikroúloh, kterých jsou pro jeden předmět použity řádově stovky, vychází z vytvořeného učebního textu pro oblast databázových systémů. Vytvořený učební text byl využit ve výuce na řešitelském pracovišti a příspěvek prezentuje první dosažené výsledky a výsledky jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu uskutečněného mezi studenty předmětu. Kvalita a využitelnost vytvořeného učebního textu byly prokázány, ale ukázalo se, že zatím není vhodné používat učební texty vytvořené technologií microlearningu jako jedinou učební oporu pro studenty. The paper presents the basic principles of creating learning texts created by the microlearning method, which is adapted to current electronic devices and personal communicators. Examples of different types of microtasks, of which hundreds of them are used for one course, are based on the created teaching text for the field of database systems. The created microlearning course was used in teaching at the research work and the paper presents the first achieved results and the results of both qualitative and quantitative research conducted among students of the subject. The quality and usability of the created teaching text have been proven, but it has proven that it is not yet appropriate to use teaching texts created by microlearning technology as the only teaching support for students.